Incidentrapportering
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som anställd genomföra en incidentrapportering avseende information och personuppgifter.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
Personuppgifterna samlas in via e-tjänsten för att snabbt och effektivt kunna få information om en incident, vart i organisationen den inträffat, samt följa upp och dokumentera incidenten i enlighet med gällande lagstiftning.
Rättslig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse.
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKommunstyrelsen i Högsby kommun är personuppgiftsansvarig för e-tjänsten. Har du frågor eller vill komma i kontakt med oss ska du vända dig till: kommun@hogsby.se
Du har rätt att kontakta oss om du vill ha information om de uppgifter vi har om dig eller om du vill begära tillgång, rättelse, radering, begränsning av behandlingen, invändning eller flytt av dina personuppgifter.
Vårt dataskyddsombud Therese Jigsved når du på dataskydd@sydarkivera.se
Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna in klagomål till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten (IMY), www.imy.se
Informationssäkerhetssamordnare
010-356 50 19